Új esztendő

Elhalkult a zajongás, elült a rémületes durrogás, odakint csend honol, falucskánkba a langyos januári szellő békességet sodor. Utcácskánkban lélek sem jár, a fák kopasz ágain csapatnyi tollászkodó varjú kárál, elnémultak a tegnap még oly harsányan rikoltó papírtrombiták, eltűntek az ijesztő petárdák, a szikrázva szálló rakéták. A megfáradt óév elbúcsúzott, szilveszterkor kimért léptekkel távozott, nyitva hagyta a kaput a rejtélyes ködbe burkolódzó jövendőnek, a betoppanó titokzatos új esztendőnek.

aprilis001-1.jpg

Kettejük őrségváltására komoly dakszlipajtásommal, Bóval izgatottan készültünk, az utolsó hajnalon hamar kipattant a szemünk. Az ablakból éberen figyeltük a felkelő nap vöröslő fényében fürdő kertet, fürkésztük a messzeségben komótosan ballagó fellegeket, kerestük a különleges alkalom érkezéséről árulkodó apró jeleket. Farkunkat lelkesen csóváltuk, a rendkívüli eseményről tudósító külsőségeket felváltva kutattuk, ám hiába vizslattunk, az enyhe reggelen semmi igazán érdekesre nem bukkantunk.

A világ mintha csak unottan legyintett volna az egészre, a fenséges karácsonyt rövid késéssel követő újabb ünneplésre, az egyszeri és megismételhetetlen elköszönés pillanatának közeledésére. Elmaradt a máskor kötelező felhajtás, az ideges rohangálás, a kapkodós sürgésforgás, nálunk ezúttal látszólag takaréklángra kényszerült a bevásárlás. Míg délelőtt játszottunk, gyógytornámmal foglalatoskodtunk, a szokásos mederben haladtak a percek, cammogtak az órák, ügyesen elleplezték, ami estig várt ránk.

A meglepetésekre mindig szívesen ugrottam, kis kuktának társam oldalán most is beálltam, anyával a konyhában lencsét válogattam, a fazékban rotyogó főzelékbe kerülő sonka andalító illatával nyálamat csorgatva barátkoztam. A fóliával letakart tálcán heverő gusztusos szeletekre vágyakozva meredtem, hatalmasakat nyeltem, tekintetemet a házi virsliken pihentettem. Kicsit odébb a kocsonya csábított, remegésével megbabonázott, a szabadban felhangzó dörrenés álmaimból a valóságba visszarántott.

Gyorsan felébredtem, sántikálásomról megfelejtkezve a bosszantó ricsaj nyomába eredtem, haragos vakkantásaimat hallatva a csukott ajtóhoz siettem. Bundámat felborzolva a küszöbön letelepedtem, a távoli robbanásokra élénken füleltem, a közelieket számolgatni kezdtem. Ujjaimon néhányat sorra vettem, majd elmélázva azon töprengtem, a riasztó lárma vajon mi lehet, honnan jöhet, mire föl veszi a bátorságot, hogy széttépje a meghittséget, rettegésbe kergesse a gyámoltalan teremtményeket.

Aggályaim lassacskán szertefoszlottak, nem sokáig gyötörtem velük a kobakomat, a tetőfokára hágó mulatozás résztvevői felőlem tombolhattak. Apa karjába bújva a teraszról csodáltam az égbe törő pompás tűzijátékokat, ámulva bámultam az aláhulló csillagzuhatagokat, dideregve kéredzkedtem be a jó meleg szobába, elégedett szusszanással süppedtem bele az epedás kanapén kuckóvá gyűrt puha pokrócba. Az éjfélt türelmesen kiböjtöltem, a pezsgő pukkanásakor az enyéim lábánál sündörögtem.

Gyerekként természetesen egyetlen korty alkoholt sem ihattunk, a behűtött buborékos szőlőlétől, úgy mondják, sebtiben megkótyagosodunk, ezért koccintás helyett a karcsú szárú poharak tartalmát párommal csupán szagolgathattuk. Nekem szerencsére a gyöngyöző ital bukéja is bőségesen elégnek bizonyult, némi prüszkölés után kíváncsiságom a tányéromban gőzölgő csemegék felé fordult. Jutott finomság temérdek, alaposan megtömhettem feneketlen bendőmet, jóllakottan indíthattam az évet.

Mára, sajnos, elpárolgott az emelkedett ünnepi hangulat, az éjszakázásra szerintem hónapokig aligha szánjuk rá megint magunkat. Kimerülten lustálkodunk, lecsukódó pilláink alól néha kikukucskálunk, a körülöttünk mozgolódókra sandítunk. Nagy igényeink tényleg nincsenek, leginkább azt szeretnénk, ha hagynának szunyálni minket. Óriásiakat ásítunk, de mielőtt aludni térünk, a mesélésnek véget vetünk, pajtásommal, Bóval vidáman csaholunk, és hűséges olvasóinknak boldogságos új esztendőt kívánunk!

Ha tetszett, kövesd Panka Mesekönyvét a Facebook oldalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://pankamesekonyve.hu/api/trackback/id/tr3318015914
Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

BEKÖSZÖNTŐ

Köszönöm, hogy felütötted a borítót, és belelapoztál Panka Mesekönyvébe! Történeteimből egy törpetacskó életének érdekesebb eseményeit ismerheted meg. Fülipuszi! Panka

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása