Fityós mese

Hangosan nyerített a benzinparipa, suttogtak a trendi villanyautók, a vadnyugat hőskorát idéző díszletek között újra szólt a hatlövetű. Örvénylett a tengernyi nép, a tikkasztó forróságban sorra érkeztek a csinos fityók. Korosabbak, ifjabbak találkozóra gyülekeztek, és míg Bóval a sétától kimerülve a tájház árnyas tornácán pihegtünk, a csárdában lakomához terítettek... Vendégségben jártunk a Tordasi Élményfaluban, ahol megünnepeltük a Fiat 500-as születésnapját.

fityo01s.jpg

A bájos olasz törpék júliusi seregszemléje immár hagyomány. Kihagyhatatlan, évről évre visszatérő fergeteges parádé féltve őrzött relikviákkal, a technika csodás vívmányaival, márkázott satyakokkal, pólókkal, zászlókkal. Vidám felvonulás, amelyre a kivételes kiskocsik szerelmesei alaposan felkészülnek. Puccba vágják pöttöm járgányaikat, kígyózó konvojba szerveződnek, dudálva, lámpát villogtatva útra kelnek… Kicsik, nagyok eljönnek, gyerekek, felnőttek együtt örülnek.

A híres torinói modell tortáját családja idén hatvannégy karcsú viaszgyertyával dekorálhatta, és noha a rekkenő kánikulában nasizásról szó sem lehetett, a vasárnapi köszöntés izgalmasnak ígérkezett. Üdítő programnak a hűsítő vizű tavacska buján zöldellő partján, a kihívásokat tartogató kalandpark szomszédságában. Szórakoztató mulatságnak a mosolygós barátokkal, a lelkendező érdeklődőkkel, az ismeretlen ismerősök kedveskedő dicséreteivel, óvatos simogatásaival.

No meg, a mellettem lassan cseperedő tacskófiú számára temérdek megdöbbentő újdonsággal, hihetetlen dolgokkal… Hömpölygő tömeggel, hatalmas felfordulással, az élete első rendezvényére ellátogató tapasztalatlan kölyök ámulatba ejtéséhez bőségesen elegendő furcsaságokkal. A fedett emelvényen zajló műsorral, vetélkedővel, kacagással, nevetéssel, az erdőszéli nyugalom madárdalos békéjéhez szokott társam zavarba hozását garantáló morajló zsivajjal.

Beljebb még különösebb meglepetések vártak. A zsúfolt parkolótól távol, a félelmetes marhakoponyák őrizte bejárat mögött, hirtelen kilépett medréből az idő, és valami igazán régi váltotta a valóságot… Titokzatos, a hozzám hasonló pajkos négylábúak elől elzárt terület poros utcácskával, deszkákból ácsolt épületek sokaságával, boltokkal, bankkal, szerény harangtornyú templomocskával, apa nyakából leskelődve úgy láttam, odébb tarka indián sátrakkal.

A színen vészjósló csend uralkodott, a messzeségből sírós harmonikaszó szakadozott foszlányait sodorta felém a lágyan lengedező szellő. Emitt felnyergelt lovak abrakoltak, amott rozoga szénásszekér árválkodott, a kocsma kétszárnyú ajtajában széles karimájú kalapja alól szigorúan figyelő, revolveres alak támaszkodott… Csizmatalp nyikordult, sarkantyú pendült, puskatus csattant, a seriff csillagot formázó ezüstös jelvényén tündökölve ragyogott a napfény.

A riasztó durrogás kísérte lövöldözést inkább hanyagoltam, megszaglásztam a padon ücsörgő óriási szőrmemackót, engedtem a szétszórt cowboy kellékek, játékok, a sivatagi kaktuszok ellenállhatatlan csábításának. Kihasználtam a pillanatnyi szünetet, kajla pajtásommal az oldalamon letelepedtem a végtelenbe vesző országutat, a pompás sziklakúpokat ábrázoló háttér vásznánál, kapaszkodtam a dobogóul szolgáló hordóba, türelmesen hagytam, hogy kattogjon a fotómasina.

Pózoltam percekig, lekaphattak innen, megörökíthettek onnan, akkora elánnal fényképeztek, mintha legalábbis az én évfordulómat ültük volna. Köröttem mindenütt gumikerekű apróságok pihentek, jobbról a nyitott tetejű kabriók, szemközt a sportos erőművészek, balról az elektromosok... Bármerre néztem, csibészesen kacsintgattak ránk a fityók. Velük ünnepeltük a születésnapjukat, és ha jövőre is meghívnak, Bóval ugyancsak szívesen zsűrizzük majd az ebéd ínycsiklandó fogásait.

Ha tetszett, kövesd Panka Mesekönyvét a Facebook oldalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://pankamesekonyve.hu/api/trackback/id/tr3416624258
Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

BEKÖSZÖNTŐ

Köszönöm, hogy felütötted a borítót, és belelapoztál Panka Mesekönyvébe! Történeteimből egy törpetacskó életének érdekesebb eseményeit ismerheted meg. Fülipuszi! Panka

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása