Pankharap

Napok óta zavartan piszkálgatom a szeletnyi szárított marhafejbőrt. Kedvenc csemegém kuckómat betöltő illatától máskor csorog a nyálam, bukéja most mégis inkább anya krokodilkönnyeinek potyogását, a tenyerén guruló vércseppek látványát idézi. Szégyenkezem, és noha a véletlen baleset miatt senki sem kárhoztat, találgatom hol hibáztam, mit rontottam el.

pankharap_fb_sm.jpg

Legszívesebben visszaforgatnám az idő kerekét, lemondanék bármiről, csak meg nem történté tehessem azt a harapást. Lepaktálnék az ördöggel, odaadnám neki a szerda este felbontott zsáknyi finomságot, amennyiben ismét ártatlan tacskó lehetnék. Vigye a patás a rágókákat a pokolba, és törölje a pillanatot, amikor fájdalmat okoztam. Méltányos üzlet lenne, hiszen eszembe se volt komiszkodni, anya egyszerűen rosszkor nyúlt a számba.

Az égi esküdtszék tárgyalásán védekezésként felhozhatnám, hogy a szárított marhafejbőrt borzasztóan szeretem. Kölyökkoromtól edzi az állkapcsom, tapasztalataim alapján kijelenthetem, lényegesen jobb a hagyományos csontnál, a paciból készült hasonló cuccoknál, vagy a birkafülnél... Olyan jó küzdeni vele, csócsálni, szaggatni. Kemény kérge krémesen olvad, ragacsos, tapadós ágakra hasad… És az íze! Pazar.

Rabjává váltam a fogkövet pusztító különlegességnek. Hiányzik, ha kiesik a menümből, és mentségemre szóljon, a hét derekán bizony éppen a kötelező tisztítókúrámat zártam. Sokáig picinyke fejbőr sem jutott… Lefekvés előtt mohón vetettem hát rá magam a nejlonzacskóból hívogatóan kandikáló szálra. Mancsaimmal szorongattam, a gyönyörűségtől szédülten nassoltam, behunytam a szemem, kéjesen mormogtam… A világ megszűnt létezni.

Rohantak a percek, a csodás nyalánkság gyorsan fogyott, anya szerint vészesen kicsire zsugorodott. Óvatosságát ismerve tudom, szinte látta a közelgő bajt. Képzeletében megelevenedett, ahogy kapkodva nyelek, majd a kaja megakad… Se le, se föl, fuldokolni, krahácsolni kezdek… Kénytelen lesz a torkomban turkálva menteni az életemet… Ej! Kinek kell az efféle galiba? Idáig felesleges eljutni, és mert eleget vacsoráztam, eldöntötte, véget vet a szórakozásnak.

Minek szépíteném? A tanúk padjáról apa megerősítheti, hogy határozott utasításra tényleg mindig átadom a koncot. Húzódozom persze, tekergetem a nyakam, kitérek… Áh! Színjáték az egész, befejezésül úgyis kötélnek állok. Egye fene, vihetik. Csalódott ábrázattal duzzogok, megkeresem a helyem, pokrócomba burkolózva szunyókálok, aztán újra kunyerálok... A szabály az szabály. Kérnek, cserébe én engedek, ám anya járatlan ösvényt választott. Hirtelen a fogaim közé csúsztatta a kezét, és…

Sikított. Rémülten ugrottam talpra, figyeltem a körme alól kibuggyanó vörös cseppeket. A rágásról elfelejtkezve, az utolsó falatot hátrahagyva igyekeztem vigasztalni, a fürdőszobában ücsörögve asszisztáltam sebe fertőtlenítésénél, kötözésénél. Takarodóig bűnbánóan lapítottam, hajnalban többször felriadtam... Álmomban „Vigyázz! A kutya harap!” feliratú táblát szögeztek a kapunkra, a sétához nehéz szájkosarat csatoltak rám… Micsoda blama!

Kialvatlanul ébredtem, a reggelimet alig kóstoltam, sietősen öltöztem, az orvosi rendelő ajtajánál kuporogva lestem a doktorok ítéletét. Soha ilyen hosszúnak nem éreztem még a várakozást. Vacogva böjtöltem ki, míg ujján fehér pólyával anya megjelent, és beavatott a diagnózisba… Elárulta, nincs semmi komoly, szurit kapott, apró sérülése nyomát nagyítóval is hiába kutatták.

Bevallom fellélegeztem, de a szárított marhafejbőrhöz azóta sincs gusztusom. Szomorúan árválkodik a konyhapulton a teljes csomag... Később talán túllépek a megrázkódtatáson, megjön az étvágyam, bólintok a kínálásra, az ördög pedig hoppon marad. Akármi a folytatás, az a fontos, hogy anya gyógyuljon, és belefér, ha eztán Pankharap néven becézget.

Ha tetszett, kövesd Panka Mesekönyvét a Facebook oldalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://pankamesekonyve.hu/api/trackback/id/tr8715322586
Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

BEKÖSZÖNTŐ

Köszönöm, hogy felütötted a borítót, és belelapoztál Panka Mesekönyvébe! Történeteimből egy törpetacskó életének érdekesebb eseményeit ismerheted meg. Fülipuszi! Panka

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása